Sonntag, 21. Juni 2009

A wise man's saying

Meine Arbeiten an meiner Präsentation für Englisch Unicert IV schreiten voran. Ich beschäftige mich dabei mit Scent Marketing, also mit Duft-Werbung, wenn man so will.
Interessant dabei folgende Liste, die vom "scientific director of the International Fragrance Association (IFA)" erstellt wurde (interessant was es so alles für Associations gibt), insbesondere der nicht von der Hand zu weisende Einwurf, der ganz am Schluss zu lesen ist:

Top 10 Scents Compiled by Scent Marketing Institute/SCENTtrends
  1. Feel safe, secure and nostalgic: Talcum powder
  2. Be more alert: Peppermint, citrus
  3. Relax: Lavender, vanilla, chamomile
  4. Perceive a room as smaller: Barbecue smoke
  5. Perceive a room as bigger: Apple, cucumber
  6. Buy expensive furniture: Leather, cedar
  7. Buy a home: Fresh baked goods
  8. Browse longer and spend more: Tailored floral/citrus scents
  9. Develop road rage: Unpleasant smells (rotting rubbish, air pollution)
  10. Become sexually aroused: For men: pumpkin pie/lavender For women: the sweat of nursing mothers

Note: Individual memory plays a role. If you have had a traumatic experience involving vanilla, you probably will not find that smell pleasant at all.

Also Leute, Manipulation schön und gut, aber immer aufpassen dass das Gegenüber nicht mal ein traumatisches Erlebnis mit einer Vanilleschote hatte (sie hatten sich einfach auseinander gelebt)!

Und bei euch so?